12.6.06

Partidagsfunderingar

Nu är jag äntligen hemma. Ville ändå skriva ner några tankar om partidagen.

Stämningen var trevlig, debatten livlig men i positiv anda. Många intressanta och viktiga saker debatterades. Vi fick en ny ordförande (grattis Steffi! Tack Stina, Astrid och Didde! Tack Cecco!!), ett nytt partiprogram, ett tvåspråkighetsprogram, och godkände massor av motioner.

Vi åt med jämna mellanrum, köade ganska mycket (vilket inte var så illa eftersom det alltid fanns nån att snacka med), njöt av solen, sov inte tillräckligt och satt (eller stod) i buss i mera än 12 timmar..... Vi träffade gamla bekanta, nya bekanta, österbottningar, åbolänningar, nylänningar....

Mina motioner blev rätt väl emottagna, trots att reflexvästarna inte vann i omröstningen. Jag vill tacka alla som kommenterade och stödde den. Vi gör om det nästa år, och då går det!

Jag räknade röster i salen ..det var roligt, men inte klokt (man fick ju inte avlägsna sig...)

Länge leve 100-åriga Sfp!!

Godnatt säger jag.

Inga kommentarer: