11.7.06

Jag är glad....

Jag bloggar från stugan (grannens dator). Tänk vad man hittar på! Jag har under de senaste dagarna funderat på orsaker att vara glad. Här kommer en (litet annorlunda) lista på orsaker..

1. Vi har rinnande vatten i stugan (efter 8 år har vi äntligen dragit en trädgårdsslang genom väggen in i stugan i stället för att bära in kallt vatter i ämbar).

2. Jag kan tvätta händerna, borsta tänderna, tvätta matbordet, göra hur mycket pasta jag vill, när som helst utan att bära vatten!

3. Solen skiner! Sluta jomas om att det är hett. On 6 månader är det kallt ock slaskit.

4. Det regnade igår. Vilken härlig doft! Håret tycker om regnvatten. Gräset likaså.

5. Mina blommor (pionerna) blommar. (berättade mamma som vattnat dem). Tråkigt att jag inte är där. 350 km är för långt att åka hem. Jag är ändå glad att de har överlevt. Jag har aldrig haft blommande pioner förr)

6. Man kan gå barfota på landet. (ibland i stan också) Fötterna är glada.

7. Man behöver inte alltid vara så fint klädd (om man träffar någon så känner man antagligen dem inte, eller så vet de att vi är på semester)

8. Det är OK att äta mycket glass. (det är ju så hett)

9. Det är OK att spela kort halva natten och sova till klockan 11.

10. Mobilen ringer inte. Den är påkopplad. Ingen behöver mig.. (utom till att laga mat - men de ringer inte)

Inga kommentarer: