11.12.06

behöver babyerna i Kajanaland täcken?

Jag har suttit och sytt så trådbitarna flyger under veckoslutet. Det är alltför länge sen sist. Jag sydde färdigt 30 prematurtäcken (de var alltså halvfärdiga) som jag i morgon får skicka till sjukhuset i Kajana. De behöver inte så många, det här räcker för ett helt år. Jag har suttit och funderat, medan jag sydde, om det inte vore fiffigare att baka pepparkakor eller städa eller gå på promenad. Skulle inte familjerna i Kajana (jag har ju aldrig ens besökt Kajanaland) klara sig utan täcken? Det skulle de säkert. En promenad skulle ha gjort gott... men pepparkakor hinner jag baka, vi har ju inte ännu hunnit äta upp dem jag bakade senast. Nu får i stället 30 familjer, föräldrar till för tidigt födda barn en liten gåva, ett eget täcke för barnet, som inte ville vänta på att komma till världen. Vad kan väl vara viktigare än det?

Inga kommentarer: